Anita Blomkvist som Youtubekanal!

 
Jag har tagit det här med att flippa klassrummet på allvar nu och har skapat en Youtubekanal som heter Anita Blomkvist där jag har börjat publicerade egna filmade manualer (tutorials). Grattis till mig, tjohej! Där kommer så småningom fyllas på med fler filmer, men just nu är det mest Illustratormanualer. Så gå in och hör mig säga "Öhh" och "Eeeeh" i en mängd videos i en dator nära dig!
 
 
Ni får stå ut med att det är ganska improviserade filmningar, och jag använder fel begrepp ibland. Jag beslutade mig för att inte vara så petig eftersom jag inte ville det skulle ta så lång tid att publicera. Och jag har använt Screencast O' Matic, som finns både i gratisversion och pro-version, som verktyg för att skapa filmerna om det är någon som undrar. 
 
De första filmerna jag har lagt där bygger tips på hur man kan jobba med typografi på olika sätt, främst i Illustrator då. Här är bilder från powerpointen som ligger till stöd för filmerna i min Youtubekanal: