Parfymreklam som bryter mot normerna

Kan en parfymreklam bli coolare?
 
 
Resumé, den svenska tidningen om nyheter inom området reklam och medier, skriver om Spike Jonzes nya reklamfilm för Kenzo som blivit mycket uppmärksammad sedan den släpptes igår. Regissören Spike Jonze är känd för lite mer udda filmer som "I huvudet på John Malkovich" och "Her". Det som gör reklamfilmen så uppmärksammad är just på grund av hur nyskapande den är då den inte uppvisar de vanliga könsstereotyperna för reklamfilmer. Nej, den är både humoristisk, obstinat och lite smått "ful" (typ). 
 
I reklamfilmen far dansaren och skådespelaren Margaret Qualley som en finklädd uttråkad vilde genom salar och korridorer i något som ser ut som ett kongresscenter/konserthus. 
Dansen påminde mig om den i Chandelier av Sia, och mycket riktigt; vid lite googling visar det sig vara samma koreograf, Ryan Heffington, som står bakom koreografin i Kenzos reklam. 
 
Jag får plötsligt en ohyggligt stark impuls att köpa parfym, typ Kenzo World, eller vad säger ni? ;-)