Panasonic Lumix DMC-TZ60

Umeå Centralstation fotograferad i all hast med den nya kameran när jag var på väg till jobbet på morgonen. 
 
Just nu är jag glad över några nya kompaktkameror vi köpt in på jobbet! Jag har även skrivit om detta i min personliga blogg anitabjohansson.blogg.se och visar också där lite fler bilder tagna med kameran så klicka er dit ifall ni vill se. Jag har inte hunnit testa den så mycket ännu men jag längtar efter att få prova i dagsljus, kanske jag får möjlighet till det i helgen. 
 
Kompaktkameran är också en "superzoomkamera", dvs att den har stort zoomomfång. Med andra ord en sån där kamera man vill ha med på semester och utflykter för att man då har möjlighet att zooma in motiv på avstånd. Och inte nog med det -  den har fått pris av TIPA (The Technical Image Press Association) som 2014 års bästa superzoomkamera! (Klicka här för att se hela listan för alla typer av kameror som hamnat på förstaplats)
 
Zoomobjektivet stjäl förstås en del ljus, så lägsta bländare är 3,3 så det är inte så lätt att få till finkorniga interiörbilder t.ex. 
 
Panasonic Lumix DMC-TZ60 kostar 3290:- på Cyberphoto  och på Prisjakt ser man andra butiker som går ner till 2990:-, de butikerna har jag inte beställt från nån gång så jag vet inte hur det brukar funka.
 
Så här ser kameran ut i den grå/silverfärg som vi beställt: