Mindyard design 2015: Och vinnaren är...

Det blev olidligt spännande vid framröstningen av årets design av Mindyard (se alla tävlande i mitt tidigare inlägg Designförslag till Mindyard 2015) - igår kväll när andra och sista omröstningsomgång var över så stod två finalister mot varandra med lika många röster!
 
Jag var helt enkelt tvungen att kalla in mina kollegor Maja och Cicci för att avgöra det hela... och fem minuter innan lektionen då vinnaren skulle presenteras avgjordes det hela... och här har ni nu vinnaren:
 
 
Tadaaa! Det blev Jennifer Johanssons färgsprakande alternativ som till slut tog hem vinsten - GRATTIS till Jennifer!
 
Klicka gärna på miniatyren här för att se den i större storlek: 
 
 
 
Jag var faktiskt lite nervös när jag skulle presentera vinnaren för gruppen, dels för att jag tycker att det är spännande men också för att jag tycker det är lite jobbigt veta att så många jobbat hårt och ansträngt sig men att bara en kan vinna och bli publicerad.
Å andra sidan är det ju så branschen ser ut - det är inte ovanligt att större varumärken låter kommunikationsbyråer tävla om uppdrag.
 
Nu har det stora arbetet med att få samman tidningen inletts - vecka 16 får vi den från tryckeriet om allt går enligt planerna, och då blir det släppfest på Midgårdsskolan och även utdelning bland niondeklassare på olika högstadieskolor i kommunen.