Julavslutning och farväl

 
I fredags var det julavslutning på jobbet. Som vanligt lyxades det med elevframträdanden i dans, musik, teater och tal av olika personer i en julig scenografi som liksom sjkapar hela ansatsen till julledigheten.
 
Mumindalen var temat för scenografin som var utformad av bildeleverna.  
 
Nu är det ju inte alltid bara roligt med avslutningar utan det är ofta ett tillfälle där kollegor och personal som ska sluta ska avtackas. 
 
Vid arbetsplatsträffen vi hade före jullunchen var det dags för min kollega Micke (han står till vänster i fotot, den i julmössan är vår rektor Fredrik) att säga hej då.
Charmiga roliga Micke som bidrog till att jag kände mig så himla välkommen och väl till mods där som lite nervös nyanställd i mediearbetslaget för ungefär 12 år sedan. När det varit stressigt och tungt på jobbet under årens lopp har han bidragit med en humor och uppsluppenhet och gjort det hela lite lättare att klara av. 
 
Under sitt avtackningstal visade det sig att han haft både den ena och den andra i kollegiet som elev :-) 
 
Till sist blev vi bjudna på jullunch på Officersmässen för andra året i rad. Lyx! Det bästa julbordet vi fått av jobbet genom årens lopp måste jag säga. Allt hemlagat och i fin miljö. Jag fotograferade mer av interiören förra året, titta gärna på bilderna här: Julbord och jullov
 
Efterrättsbordet är heller ingen lek. 
 
 
Efter jullunchen gick jag tillbaka till jobbet och blev jag kvar där tills klockan nästan var fem i hopp om att hinna klart med betygssättning. Men det misslyckades jag tyvärr med så det kommer bli ett lite härligt jullovsarbete. 
 
#1 - Paul M. Grahn

Anita
Kul att du nu har två bloggar, nu blir det ju förstås nästan snärjigt att hinna med och läsa dem, måste ju som pensionär gnälla lite sådär lagom. Fina bilder som vanligt på din blogg. Men det där fina julbordet har jag lyckats missa. Kan det bero på att det kommit till efter att jag slutade. Sannolikt så. Nåväl jag hoppas nu att du får en avkopplande och skön julledighet! Kram från Paul

Svar: Jag är så glad att du tittar in ibland! Och jag lovar att jag inte kommer blogga mer bara för att jag har två bloggar, jag kommer bara publicera inläggen där jag tycker de passar lämpligare :-) Det var ju retligt att du missade Officersmässens julbord fast du får ju bo i Skåne så du har det ju bra ändå tänker jag :-)
Må gott under julen Paul, och jag ska jobba på det där med det avkopplande och sköna. Kram! /Anita
Anita Blomkvist Johansson