Föreläsningar från fotomässan på Youtube

(null)
 
Igår tipsade jag ju om en fotomässa som skulle hållas idag i regi av Cyberphoto, och om du inte åkte på mässan men ändå är lite nyfiken på vad som hände där så vilja tipsa om att Cyberphoto har lagt ut föreläsningarna från mässan på YouTube. Här är länken till Cyberphotos livesändning från Photoexpo 2018. 
 
(null)
Hannes Söderlund. 
 
Jag såg en bra föreläsning med Hannes Söderlund som är dokumentär-, musik- och reklamfotograf. Han berättade bland annat om sina erfarenheter av att följa och dokumentera EDM-musikern Steve Angellos turneliv, fotografera i vatten och vågor när han skapade en bildbank i nåt exotiskt land, och en hel del om vilken utrustning han använder och hur. Inspirerande, lärorikt och bra. 
Någon fler föreläsning var jag inte på eftersom min son var med mig. Min kollega som kom dit tidigare än jag hade däremot sett en bra föreläsning om landskapsfotografering så jag ska själv kolla liveinspelningarna imorgon. 
UPPDATERING: Nu har jag sett hela livesändningen på Youtube och upptäcker att Hannes Söderlunds föreläsning tyvärr inte var med, men däremot hålls en interjuv med honom.