Min första podsändning

Känslan när man lärt sig all teknik man behöver till en uppgift och allt klaffar = total tillfredsställelse!
 
Jag hade ju bestämt att eleverna (och jag med för den delen) skulle ge oss på det här med podcasts i kursen Digitalt skapande och ni kanske minns inlägget Göra Podcast från häromveckan?
Det har ju varit lite pirrigt eftersom jag aldrig jobbat med det förut och det alltid är så tajt om tid när man ska planera och ta reda på saker.
Jag var inte orolig över ljudredigeringen för det har jag gjort förr, men jag har aldrig provat publicera på nån sida och skapa RSS-flöden att följa på iTunes och hade ärligt talat inte koll på vad och hur man skulle göra.
 
Hur som helst visade det sig vara himla enkelt. Så nu har jag lagt ut 17 sekunder högkvalitativt (ehrrm) podmaterial som "Anitas Podcast" på gratistjänsten Buzzsprout och sen länkat RSS-flödet till iTunes där ni hittar mig om ni letar på Anita Blomkvist.
Eller så kan ni helt enkelt lyssna på min första och enda sändning här:
(Det känns lite som när man gjorde sin första hemsida - "Jag syns (eller "jag hörs" i detta fallet), därför finns jag!")