Reklamkampanj under konstruktion

Linéa fotograferar Kajsa i en bildserie där deras grupp vill förmedla budskap om åsiktsfrihet. 
 
 
Det ser så kreativt ut på lektionerna i Medieproduktion 2 just nu så jag bara måste få visa lite. De 14 eleverna som går i åk 1 på Estetik & Media jobbar som jag tidigare berättat med en reklamkampanj för Bildmuseet där syftet är att locka ungdomar och även knyta det till den vietnamesiska utställning som kommer fylla museet i höst. 
 
En annan grupp jobbar med varumärkesstärkande och åsiktsfrihet med färgsplaschar och Bildmuseets logo. 
 
Här kan man se hur Ida redigerar affischlayouten till hennes grupps kampanjidé där konsttårtbakning och modekonst syftar till att avdramatisera det som kan ses svårt med konst och på olika sätt förankra det i ungas verklighet. 
 
Efter mötena med Bildmuseets representanter fick grupperna jobba fram sina idéer som de sen pitchade med hjälp av en moodboard. 
 
Därefter har de jobbat med att skissa på layouter och bildbudskap och bildmanus till reklamfilm. 
 
Johanna jobbar med affischen till hennes grupps idé där de vill förmedla att det inte behöver vara så himila komplicerat - allt kan vara konst!


Kommentarer:

1 Paul:

skriven

Anita

Kul att läsa din blogg och se alla bilder. Det är ibland med ett sting av saknad. Det var förbannat roligt att jobba med alla dessa kreativa ungdomar som passerat Midgårdsskolan. Det var också kul att jobba med dig och givetvis våra andra duktiga och trevliga
kollegor! Kram! Paul

Svar: Du är saknad Paul! Vi är så få och svaga nu känns det som. Det fanns sån stark kärna i vår grupp förr och den gemenskapen försvinner ju med personerna. Men men det är väl så livet är, konstant förändring och utveckling. Kramar!
Anita Blomkvist Johansson

Kommentera här: