En annan triangulator; DMesh

 
Ni kanske minns att jag bloggade om en triangulator för nån vecka sedan?...nu har jag hittat en till som jag tycker är något bättre: DMesh. Inte minst för att den heter något vettigt, den förra jag tipsade om vet jag ärligt talat inte hur man ska läsa ut - "Jag hjärtar triangel"? (Lycka till med att göra en sökning på det namnet ;-) ).
 
DMesh finns som gratisversion och som betalversion, klicka här för att komma till sidan där man laddar ner gratisversionen av DMesh. Sidan innehåller också en tutorial ser jag, jag har däremot inte gått igenom den för jag tycker att programmet är så pass enkelt. 
 
Det som gör att jag tycker DMesh är bättre än den förra triangulatorn jag tipsade om är att denna gör ett mer detaljerat trangelspektra på områden som innehåller fler detaljer. Det ger ett slutresultat som har större variation och "känsla".
 
Så här såg originalbilden ut ifall ni undrar:
 
 
Här är ett exempel till på när jag använt DMesh på en mer abstrakt bild:
 
Efterbehandlad i DMesh: 
 
Originalbilden: